Mustalinja vaikuttaa positiivisesti yrityksen arkeen – Hemmon Kuljetus Oy

Mustalinja on ketterä käyttää, raportointi näppärää ja puheluloki erittäin tärkeä työkalu, tiivistetään Hemmon Kuljetuksesta

– Meillä palvelun ytimessä ovat kuljetukset, mutta myös se, mitä auton ympärillä tapahtuu kuljetuksien yhteydessä, kertoo Laura Akin, turkulaisen Hemmon Kuljetus Oy:n yrittäjä ja toimitusjohtaja. – Kun asiakas kysyy, mitä kaikkea voimme tehdä kuljetuksen ohessa, niin usein sanon, että haastakaa meidät. Ja aina ollaan voitu tarjota asiakkaille täysi palvelu.

Mustalinja on vaikuttanut positiivisesti yrityksen arkeen, selkeyttänyt ja helpottanyt työntekoa.

 

Yhden auton yrityksestä 60:een ajoneuvoon

Hemmon Kuljetus Oy on perustettu elokuussa 1981.

– Yhden auton yrityksenä aloitettiin, Laura kertoo yrityksen alusta. – Nyt arvio tämän vuoden liikevaihdosta on noin 5,3 milj. ja meillä noin 100 työntekijää sekä noin 60 ajoneuvoa. Hyvin on toiminta siis kasvanut, kertaa Laura yrityksen kasvutaivalta.

Enemmän kuin rahtiyritys

Hemmon Kuljetus toimii Turun seudulla. Asiakaskunta koostuu suurelta osin yrityksistä, joita asiakkaista on noin 80%.

– Me ollaan palveleva kuljetusyritys, Laura aloittaa ja jatkaa: – meidän yritys tarjoaa erilaisia palveluja asiakkaille myös siihen, mitä auton ympärillä tapahtuu. Olemme siten paljon muutakin kuin rahtiyritys.

”Usein sanon asiakkaille että haastakaa meidät siinä, millaisia palveluja tarvitsette kuljetuksien oheen”

Kysyttäessä, mitä palveluja kuljetuksiin ja niiden yhteydessä auton ympärille voi liittyä, Laura vastaa:

– Usein sanon asiakkaille että haastakaa meidät. Esimerkiksi kopiokoneet tulee Suomeen pakattuna osiin. Me kasaamme kopiokoneen valmiiksi ennen koneen toimitusta asiakkaalle. Toimituksen yhteydessä kuljettaja asentaa koneen käyttövalmiiksi ja ohjaa asiakasta koneen käytössä, Laura kuvaa palveluja kuljetuksien ympärillä.

– Lisäksi meiltä onnistuu myös mm. huonekalujen kokoaminen ja asennus huonekaluliikkeiden toimituksissa sekä tavaroiden hyllytys ja seuraavan erän tilaus tavarantoimituksissa, Laura lisää.

”Meillä oli ennen Mustalinjaa käytössä vaihdepalvelu, joka oli ihan hyvä”

Hemmon Kuljetuksessa oli käytössä ennen Mustalinjaa vaihdepalvelu.

– Meillä oli käytössä vaihdepalvelu, joka oli ihan hyvä. Ei me kaivattu mitään, Laura kuvaa lähtötilannetta. – Sitten eräänä päivänä teiltä Sakari soitti minulle ja puhui niin vahvalla Oulun murteella, että pakkohan sitä oli kuunnella, Laura naurahtaa.

Päätös siirtyä Mustalinjaan oli kuitenkin pidempään harkinnassa.

– Kun olimme kuulleet lisää Mustalinjasta, niin aloimme miettimään, onko meillä hyvä vaihdepalvelu vai ei, Laura kertoo. Lopulta yrityksessä päädyttiin vaihtamaan Mustalinjaan.

”Saimme Mustalinjalta lisäominaisuuksia yritykselle”

Mustalinja tuli käyttöön Hemmon Kuljetukseen reilu puoli vuotta sitten.

– Saimme Mustalinjalla sellaisia lisäominaisuuksia, jotka vaikuttaa positiivisesti meidän yrityksen arkeen, tiivistää Laura päätöstä siirtyä Mustalinjaan.

– Mustalinja on ketterä käyttää, raportointi näppärää ja puheluloki on meille erittäin tärkeä työkalu, kuvaa Laura Mustalinjan ominaisuuksia ja jatkaa: – lisäksi voimme nähdä nyt todella helposti, ketä meillä on puhelujonoissa. Näin varmistamme, että meillä on tarpeeksi henkilöresursseja hoitamaan puheluja.

Viimeisenä asiana, mikä Mustalinjassa toi lisäarvoa entiseen nähden on lomavastaaja-toiminto.

– Kyllä yrittäjäkin pitää joskus lomahetkiä, niin silloin lomavastaaja varmistaa että asiat hoituvat, Laura lisää hymyillen.

Lue lisää Hemmon Kuljetuksesta:
Hemmon kuljetuksen verkkosivut (muuttoturku.com) »
Hemmon kuljetus Facebookissa »
Hemmon kuljetus LinkedIn-palvelussa »

 


 

Mitä hyötyä on Mustalinjasta? Lue lisää »

 


 

Keskustellaan!

Hintalaskurin avulla saat haarukoitua suuntaa-antavan tarjouksen Mustalinjasta.

 

Lataa lisätietoa Mustalinjasta

Kaipaatko vielä lisätietoa päätöksenteon tueksi?

Lataa Pintaa syvemmältä -tietopaketti, jossa on tarkemmin kerrottu Mustalinjan ominaisuuksista, käyttöliittymästä, hankinnasta ja paljon muusta.