Tavoitettavuuden ja asiakaspalvelun perustana puhelin – Mekonomen / Finnmeko Oy

”Puhelin on tärkeä osa asiakaspalvelua, myös nykypäivänä”

”Kun perustimme yrityksen reilu vuosi sitten, meillä oli keihäänkärkenä tehdä asiat asiakaslähtöisesti ja palvelu edellä. Samalla periaatteella mennään edelleen”, sanoo Jukka Plusisaari, yksi Finnmeko Oy:n yrittäjistä.

Finnmeko Oy on Mekonomen varaosatukku sekä autohuolto Tampereella.

– Tällä toimialalla tavoitettavuus on hyvin tärkeä osa asiakaspalvelua ja liiketoimintaa. Meille tulee vuosittain kiireisiä sesonkiaikoja, jolloin asiakkaiden puheluja tulee paljon.

– Me olemme kuitenkin saaneet puhelinpalvelusta positiivista palautetta, sillä vastaamme puhelimeen tai soitamme nopeasti takaisin. Siinä on Mustalinjalla ollut iso rooli, Jukka jatkaa.

Finnmeko Oy on perustettu tammikuussa 2021. Reilun vuoden ikäinen yritys on Mekonomen varaosatukku sekä autohuolto Tampereella. Toimialueena on kuitenkin koko Pirkanmaa ja sen lähialueet.

– Me olemme olleet osa Mekonomen-ketjua perustamisesta saakka.

– Meistä Mekonomen erottautuu nopealla varaosalogistiikalla ja heillä on myös uudenlainen tapa toimia niin yrittäjien kuin asiakkaiden kanssa” Jukka kertoo.

Tavoitettavuus tärkeänä tekijänä

Finnmeko Oy on alusta saakka panostanut tavoitettavuuteen.

– Kun perustimme yrityksen reilu vuosi sitten, meillä oli keihäänkärkenä tehdä asiat asiakaslähtöisesti ja palvelu edellä, Jukka kuvaa yrityksen peruskiviä.

– Tällä toimialalla tavoitettavuus on hyvin tärkeä osa asiakaspalvelua ja liiketoimintaa. Meille tulee vuosittain kiireisiä sesonkiaikoja, jolloin asiakkaiden puheluja tulee paljon ja jokainen asiakas pitää pystyä heti palvelemaan. Olemmekin panostaneet niin meidän autohuollossa kuin varaosamyynnissä siihen, että meillä vastataan puhelimeen, hän lisää.

”Puhelin on tärkeä osa asiakaspalvelua, myös nykypäivänä”

Tavoitettavuuden ja asiakaspalvelun perustana on alusta saakka ollut puhelin.

– Puhelin on erittäin tärkeä osa asiakaspalvelua, myös nykypäivänä, Jukka sanoo.

– Kaikki eivät halua hoitaa asioita lomakkeilla tai netin välityksellä vaan puhumalla. Puhelin on lisäksi nopea tapa hoitaa asioita, usein kaikki asiat hoituu yhdellä puhelulla, hän lisää.

Koska puhelinliikenteen hoidolla on alusta saakka ollut olennainen rooli yrityksen toiminnassa, on puhelujen hoitoon ja siinä käytettäviin työkaluihin panostettu.

– Kun aloitettiin toimintaan, niin mietittiin sopivaa ratkaisua puhelinliikenteen hallintaan. Aiemmat kokemukset järjestelmistä olivat vähän kankeita ja monimutkaisia käyttää. Lisäksi niiden hinnoittelumalleista niistä puuttui ennakoitavuus, Jukka kuvaa lähtökohtia, joista ratkaisua yrityksen puhelujenhallintaan lähdettiin etsimään.

Mustalinja valikoitui hinnoittelumallin, helppokäyttöisyyden ja positiivisten kokemusten vuoksi

Mustalinja tuli vastaan, kun Finnmekolla kartoitettiin eri vaihtoehtoja puhelujen hoitoon.

– Mustalinja valittiin meille muutamasta syystä, Jukka avaa valintaa. – Mustalinjan hinnoittelumalli oli yksinkertainen, kustannustehokas ja ennakoitavissa, mikä on olennaista varsinkin yritystoimintaa perustettaessa. Lisäksi Mustalinja toimi kattavasti mobiilissa ja se vaikutti hyvin helppokäyttöiseltä. Lisäksi olin kuullut muualta positiivista palautetta Mustalinjasta, hän listaa valintaperusteita.

”Saamme asiakkailta positiivista palautetta, kun vastaamme nopeasti puhelimeen tai soitamme pian takaisin”

Kun valintapäätös oli tehty, otettiin Mustalinja nopeasti käyttöön.

– Mustalinja toimii meillä hyvin. Me saadaan asiakkailta positiivista palautetta, kun meillä vastataan niin nopeasti puhelimeen tai ainakin soitamme pian takaisin, Jukka kertoo.

– Saapuvat puhelut ohjataan useammalle henkilölle, jolloin varmistetaan, että asiakkaan soittoon vastataan heti. Jan jos jostain syystä emme voi heti vastata asiakkaan puheluun, niin vastaamaton puhelu näkyy Mustalinjassa. Näin pääsemme soittamaan asiakkaalle mahdollisimman pian takaisin ja lisäksi kaikki näkevät, että kyseinen puhelu on jo hoidettu, hän lisää.

Yhteistyö vahvistuksena Mustalinjan valinnalle

Yksi syy Mustalinjan valintaan oli yrityksen tapa tehdä yhteistyötä asiakkaiden kanssa.

– Olemme alusta asti kokeneet, että meidät asiakkaana kuullaan Mustalinjan kehittämistyössä, esimerkiksi kehitystoiveiden ja integraatioiden kautta. Tällainen yhteistyö oli meille viimeinen vahvistus Mustalinjan valinnalle, Jukka kiteyttää.

Lue lisää:

Finnmeko Oy – verkkosivut »
LinkedIn »
Facebook »
Instagram »
Mekonomen-ketjun sivusto »
LinkedIn – Mekonomen Finland »

 


 

Keskustellaan!

Hintalaskurin avulla saat haarukoitua suuntaa-antavan tarjouksen Mustalinjasta.

 

Lataa lisätietoa Mustalinjasta

Kaipaatko vielä lisätietoa päätöksenteon tueksi?

Lataa Pintaa syvemmältä -tietopaketti, jossa on tarkemmin kerrottu Mustalinjan ominaisuuksista, käyttöliittymästä, hankinnasta ja paljon muusta.

Mustalinja - lisätietoa