Asiakaspalvelu 09 68 999 888 | Myynti 08 4152 4000 asiakaspalvelu@mustalinja.fi

Toppilan Autohuolto on perinteikäs pitkän linja autohuoltoalan yritys, joka on toiminut Toppilassa vuodesta 1956. Asiakaskuntaan kuuluvat niin henkilöautoilijat kuin ammattiautoilijat, ja urakan koot vaihtelevat pienistä huoltotoimenpiteistä moottorikorjauksiin tai vaihteistoremontteihin.

Toppilan Autohuolto otti Mustalinja-palvelun käyttöönsä maaliskuussa 2017. Alkusysäyksen Mustalinjaan vaihtamiselle antoi eräs asiakastapaaminen. Mustapekan Sami Lukin oli pitkään yrittänyt saada aikaa Toppilan Autohuollosta. Lopulta hän käveli sisään toimistoon, istui tuolille Kari Kervisen eteen ja sanoi: ”Haluaisin olla sinun asiakas, mutta sinä et koskaan soita takaisin.” Hetken juttelun jälkeen tuli selväksi, mitä pitäisi tehdä. Kari sanoikin naurahtaen, että: ”Asiakas pakotti parempaan palveluun.”

Aluksi palvelun käyttö oli hankalaa, ja järjestelmä ei sopinut asiakkaan käteen. Omistaja Kari Kervinen on ollut pitkän linja Mac-mies aina 1970-luvulta asti. Karin mielestä aluksi ongelmia tuotti nimenomaan vieras käyttöjärjestelmä. ”Android-puhelimen käyttö oli hankalaa, koska järjestelmä oli outo.” Kari ei vain saanut palvelua toimimaan haluamallaan tavalla. Elokuussa asiat muuttuivat parempaan, kun iPhonelle kehitettiin uusi versio. Näin Mustalinjaan tuli uusia ominaisuuksia ja käytettävyyttä parannettiin. Tätä muutosta Kari Kervinen kehuukin, koska palvelu toimii nyt paremmin iPhonella.

Kun asiakkaalle soittaa takaisin, tulee töitä

Ennen Mustalinjaa Toppilan Autohuollolla oli käytössään normaali puhelinliittymä. Takaisinsoitto oli joskus varsin työlästä ja hankalaa. Joillekin asiakkaille jäi soittamatta takaisin epähuomiossa.

Mustalinja eroaa positiivisesti monella tavalla aikaisemmasta. Kari Kervinen painottaa nimenomaan sitä, että kun asiakkaalle soittaa takaisin, tulee töitä. Ennen asiakkaat eivät jääneet odottelemaan, vaan ottivat palvelun sieltä, mistä vastattiin. Nyt asiakkaat jäävät odottamaan takaisinsoittoa, ja eivät hae muualta työlle tekijää. ”Ehkä 20 asiakkaasta 1 ei ota työtä meiltä.” Kari Kervisen mielestä juuri takaisinsoittotakuu luo turvaa asiakkaalle. Kun asiakkaalle soittaa takaisin, he eivät enää arvo, vaan tilaavat sen, mistä syystä soittivatkin alun perin.

Huonoksi puoleksi Kari Kervinen sanoo soittamisen takaisin. Päivän aikana saattaa tulla lähes 160 puhelua, ja jokaiselle pitäisi soittaa takaisin. ”Onhan se työlästä. Toimitusjohtaja muuttuu sihteeriksi”, Kari Kervinen toteaa. Karin toiminnan mottona on tosin aina ollut tehdä se, mitä luvataan, joten puheluita ei voi jättää huomioimatta. Kari tyhjentää jonoa sitä mukaa kuin sitä kertyy. ”Jonossa on yleensä keskimäärin 5 puhelua, kiireaikoina ehkä enemmän. Silloin takaisinsoitto voi viivästyä muutaman tunnin.” Takaisinpalvelu kuitenkin sitouttaa ja asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Mikä on Mustalinja?

Mustalinja on moderni yrityksen viestintäsovellus. Mustalinja mahdollistaa yrityksen saumattoman viestinnän sisältäen muun muassa monipuolisen läsnäolotilojen ja puheluiden hallinnan sekä niiden välittämisen. Yrityksesi kaikki vaihdepuhelut ovat hallittavissa yrityksen sisällä jaettavan Mustalinjan älykkään vaihdelokin ansiosta. Mustalinja on aidosti operaattorivapaa. Vaihteeseen on kytkettävissä minkä tahansa kotimaisen operaattorin SIM-kortit.

MUSTALINJA -MOBIILIVAIHTEEN OMINAISUUDET

  • paikallis- ja yritysnumerot
  • vastaanottajaryhmät
  • käyttäjien läsnäolotilat
  • puheluiden siirrot ja aikaohjaukset
  • ulospäin näytettävän numeron asettaminen
  • vaihteen sisäinen, reaaliaikaisesti jaettu loki yrityksen puheluiden hallintaan
  • räätälöidyt tiedotteet
  • interaktiiviset äänivalikot
  • tallennusmahdollisuus
  • raportointi
  • Mustalinjan käyttöön tarvitset käyttäjätunnuksen.

Mikäli olet kiinnostunut tutustumaan Mustalinjaan, haasta mystinen ICT-tiimimme yhteydenotollasi! Tietoja mustalinja.fi | 075 328 5765 | aspa@mustalinja.fi

ICT-asiahenkilömme tulee käymään luonasi - kahvipaketin kera!