Asiakaspalvelu 09 68 999 888 asiakaspalvelu@mustalinja.fi

Jetitek Oy tuottaa energiatehokkaita jäähdytysratkaisuja vähittäiskaupan ja teollisuuden käyttöön koko Suomen alueella. Saman katon alta löytyvät suunnittelu, asennus ja korjaus, sekä lupaus asiakkaalle ympäristöystävällisestä, lämmityskuluja pienentävästä ratkaisusta. Järjestelmien ennaltaehkäisevän vuosihuollon lisäksi Jetitek tarjoaa vikapäivystyksen, joka on saavutettavissa kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä.

Pelkästään Lapin ja Oulun alueella Jetitekillä on 67 kohdetta, joista huolta pitää toistakymmentä asentajaa. Yrityksellä on viisi toimipistettä, joiden vaihteellisena keskuksena toimii Oulu. Käytännössä Oulusta käännetään puheluja aina Rovaniemeltä Lahteen asti, minkä johdosta korostuu yhteydenpidon ja tiedonkulun tärkeys talon sisällä.

Varsinkin kesäaikaan kylmälaitteiden ollessa koetuksella, on asiakaspalvelun tehokkuus testissä. Vaihteen on pystyttävä toimimaan ripeästi asiakkaan parhaaksi ja löydettävä henkilö, joka asian pystyy ratkaisemaan. Kun vika ilmenee, pyritään ongelma korjaamaan jo saman päivän aikana.

Kuinka tähän päädyttiin

Aiemmin käytössä oli manuaalisesti hallinnoitava soitonsiirto. Toimiakseen kunnolla systeemi vaati sen, että jokainen ilmoitti lomansa, työmatkansa, ja sairaslomansa päätoimistoon Rovaniemelle, josta siirtoja hallinnoitiin. Tavoitteena oli edes jotenkuten reaaliaikaisesti tietää, kenelle puhelut voitiin ohjata. Käytännössä asiat eivät sujuneet aivan niin jouhevasti ja soitonsiirron hallinta oli kankeaa.

“Oli mahdotonta nähdä, missä kukanenkin liikkui” Sanna Takaluoma kertoo, “Eikä kaikki muistaneet ilmoittaa menemisiään. Kerrankin yhdistin eräälle, joka oli työmatkalla Saksassa, kun tämä oli unohtanut ilmoittaa reissustaan”. Takaluoma työskentelee Oulun toimipisteessä projektiassistentin nimikkeellä, ja pääasiallisesti hallinnoi vaihdetta. Arkipyhinä ja lomien ensimmäisinä päivinä puhelut tulivat monesti vaihteen numeroon, kun soitonsiirtoa ei oltu syystä tai toisesta ehditty muuttaa.

Aiempi ratkaisu koettiin jähmeäksi ja turhaan työntekijöitä kuormittavaksi. Lisäksi se silloin tällöin loi kiusallisia asiakaspalvelutilanteita, joita kukaan ei toivo työntekijöilleen tai asiakkailleen. Uudelta systeemiltä toivottiin parannuksia juuri näihin ongelmiin, eli työkalua yhteydenpidon helpottamiseen arjen tasolla, asiakaspalvelun sujuvuuden lisäämiseen ja työntekijöiden ajankäytön tehostamiseen.

“Suosittelisin palvelua muillekin, joilla toiminta on yhtä hajalla kuin meillä”

Palveluna Mustalinja on vastannut Jetitekin tarpeisiin ja helpottanut erittäin paljon puheluiden siirtoa koko toiminta-alueelle. “Nyt näkee heti puhelimesta milloin joku on varattu, ja reaaliaikaisesti saa selvitettyä lomat, reissut ja muut poissaolot”, Takaluoma summaa hyötyjä. Kunhan kaikilla on rutiinina käyttää applikaatiota oikein ja muistavat päivittää statuksensa puhelimeensa, palvelee Mustalinja Jetitekiä moitteettomasti. Asiakkaiden palveleminen helpottuu, kun puhelu voidaan yhdistää eteenpäin sille varmasti vapaana olevalle henkilölle, joka pystyy palvelemaan asiakasta parhaiten.

Palvelun käyttöönotto sujui ilman suurempia ongelmia ja sovelluksen käyttöön koulutettiin riittävästi. Uuden järjestelmän opettelu ottaa kuitenkin aina aikansa. Jetitekin tapauksessa oli onni, että työntekijöillä oli aikaa opetella sovelluksen käyttöä jo muutama kuukausi ennen kiireisintä kesäaikaa.

Jetitekin työntekijöistä Takaluoma on Mustanlinjan kanssa eniten tekemisissä, ja hänen työtään palvelu on helpottanut huomattavasti. “Ehdottomasti suosittelisin palvelua muillekin, joilla toiminta on yhtä hajalla kuin meillä” hän kertoo, “Musta-Pekalta on saanut aina apua kun on tarvinnut, eikä vielä ole moitittavaa kummassakaan, palvelussa tai palveluntarjoajassa”.

Lue lisää Mustalinjasta »

Tutustu Jetitek Oy:n sivuihin »

Tilaa tästä lisätietoa sähköpostiisi, jos jäi vielä kysyttävää!

Saat PDF-oppaan, josta löytyy Mustalinjan ominaisuudet, toiminta ja osto/käyttöönottoprosessi.

 

Käsittelemme tietojasi GDPR-asetuksen mukaisesti. Tilaamalla esitteen hyväksyt tämän.
Lisätietoa »

Kiitos, lomake on lähetetty!