Asiakaspalvelu 09 68 999 888 | Myynti 08 4152 4000 asiakaspalvelu@mustalinja.fi

Mustalinjan ominaisuudet

MUSTALINJA II

Älykäs takaisinsoittopalvelu ja reaaliaikainen puheluloki Mustalinja-sovelluksessa
Mustalinja -mobiilivaihteen avulla huomioit kaikki yritykseesi soittajat – jopa he, joiden puheluun et juuri silloin ehdi vastaamaan.
 
Mikäli saapuvaan puheluun ei päästä vastaamaan, saa soittaja tiedotteen sekä takaisinsoitto-lupauksen Mustalinja-mobiilivaihteessa. Tiedote voidaan räätälöidä vastaamaan sinun yrityksesi tyyliä – vain mielikuvitus on rajana. 
 
Näet Mustalinja-sovelluksesta reaaliaikaisesti koko yrityksen puhelu- sekä jonotilanteen. Mustalinjasta näet vastatut, vastaamattomat sekä käsitellyt soitot jonoittain. Jokainen Mustalinja-käyttäjä voi myös liittyä tai poistua yrityksen puhelujonoista oman Mustalinja-sovelluksen kautta. Näin esimerkiksi ruuhka-aikoina saadaan hoidettua kaikki yritykseen saapuvat soitot. 
 
Kuva: Mustalinjan loki -puhelut
Reaaliaikainen raportointi

Raportiikka löytyy Mustalinja-sovelluksesta. Raportiikassa pystyy aikarajauksilla tarkastelemaan yrityksen saapunutta puhelinliikennettä.

Raportiikan tarkoitus on antaa kokonaiskuva yrityksen puhelinpalvelun tasosta. Tieto koostetaan yhteenvetona soittojonokohtaisesti, jossa erotellaan valitulle aikavälille puhelunmäärät, takaisinsoittoviiveet ja vastausprosentti. Raportiikassa on myös yhteenveto ohisoitoista (asiakkaan puheluun ei ole vastattu jonossa, jonka jälkeen hän on soittanut suoraan jonkun käyttäjän gsm-numeroon).

 

Kuva: Mustalinjan raportiikka

Oman läsnäolo-tilan hallinta sekä reaaliaikainen näkymä organisaation Mustalinja-käyttäjien läsnäolotiloihin
Mustalinja-sovelluksessa voi jokainen käyttäjä valita oman läsnäolotilan. Läsnäolotila kannattaa aina valita tilanteen mukaan oikeaksi, näin Mustalinja-mobiilivaihde toimii todellisten resurssien mukaan ja ohjaa puhelut oikeille henkilöille, oikeaan aikaan.
 
Läsnäolotilan valinnassa voi käyttää joko valmiiksi määriteltyjä tiloja tai Oma tila -valikkoa, jolloin voit itse määritellä oman tilasi ja sen keston. Läsnäolotilat hallitsevat käyttäjäkohtaisesti vaihteeseen rakennettuja toimintoja. Tällaisia toimintoja ovat esimerkiksi lomatiedote tai puhelun automaattinen ohjaus tuuraavalle henkilölle tai toimipisteeseen.
 
Kaikkien organisaation Mustalinja-sovelluksen käyttäjien tila-valinta näkyy sovelluksen kontaktit-valikossa. Näin nähdään työkaverin reaaliaikainen tilanne – onko hän vapaa, kokouksessa tai lomalla. Tämä on hyödyksi esimerkiksi puhelua yhdistäessä tai päivystys-tehtävissä tai silloin, kun halutaan nähdä, että asiakkaiden soittoihin on vastaamassa riittävä määrä henkilökuntaa (soittojonojen resurssointi).
 
 
Kuva: Mustalinja - läsnäolotila

Kuva: Mustalinja - kontaktit

Puheluiden yhdistäminen
Puheluiden yhdistäminen on yksi mobiilivaihteiden perustoimintoja. Kun käytössäsi on myös MustalinjaSIM-palvelut, voit yhdistää myös soittamasi puhelun.
 
Soitetun puhelun yhdistäminen helpottaa ja nopeuttaa asiakaspalvelua,  kun tarvittaessa voit yhdistää asiakkaalle soitetun puhelun esimerkiksi huollosta varaosamyymälään tai asiakaspalvelusta laskutukseen. 
 
Yhdistäessäsi puhelun, näet kohdekäyttäjän läsnäolotilan.
Ulospäin näkyvän numeron valinta
Mustalinja-sovelluksen avulla voi jokainen käyttäjä valita puhelinnumeron, joka näkyy soittaessa vastaanottajalle.
24/7 palvelu

24/7 -palvelun avulla soittava asiakas voi jättää yritykseen soittopyyntöä myös yrityksen aukioloaikojen ulkopuolella.

Esimerkiksi autohuoltoon soittava asiakas voi jättää auton rekisterinumeron, soiton aiheen esim. huolto tai vikatilanne sekä yhteystietonsa ääniviestintä. Ääniviesti ohjataan yleisesti yrityksen sähköpostiin, josta tiedot on helposti kuunneltavissa ennen takaisinsoittoa asiakkaalle. 

Puhelujen ohjaus sekä puhelujonot
Mustalinja-mobiilivaihteessa voidaan ohjata saapuvia puheluja esimerkiksi jonojen tai aikaohjausten kautta. Mobiliivaihteessa voidaan määrittää kenen tai keiden käyttäjien numerossa saapuva puhelu soi, milloin näin tapahtuu ja miten kauan puhelu soi ennen takaisinsoittotiedotetta tai siirtymistä seuraavalle käyttäjälle. 
 
Saapuva puhelu voidaan määrittää soimaan usealla käyttäjällä samaan aikaa (yhtäaikainen soitto) tai määritetyssä järjestyksessä, eli ensin soi käytäjällä 1 tietyn ajan, sitten puhelu siirtyy soimaan käyttäjällä 2 jne. 
IVR-valikko
IVR-valikolla voidaan tehokkaasti ohjata yritykseen saapuvia puheluja jotta asiakas saa mahdollisimman nopeasti palvelua juuri hänen asiassaan. IVR-valikko mahdollistaa myös sen, että yrityksellä on vain yksi puhelinnumero asiakkaille. Tämä helpottaa niin markkinointia kuin asiakassuhteen ylläpitoa. 
 
IVR-valikossa soittaja kuulee eri vaihtoehtoja, esimerkiksi ”paina 1, mikäli asiasi koskee huoltoa. Paina 2, mikäli asiasi koskee laskutusta.” Soittajan valintojen perusteella puhelu ohjautuu organisaatiossa määritellyille vastaajille. 
 
IVR-valikkoa voidaan käyttää myös Mustalinja-mobiilivaihteen käyttäjän poissaolotiedotteessa tai kaikissa tilanteissa, jossa asiakkaalle halutaan antaa informaatiota tai vaihtoehtoja palvelun nopeuttamiseksi. 
Mustalinja-mobiilivaihteen aikaohjaukset

Mustalinja -mobiilivaihteen toimintaa ohjataan aikaohjausten avulla. Aikaohjauksilla määritellään, kuinka Mustalinja-mobiilivaihde ohjaa saapuvia soittoja yrityksen aukioloaikoina ja niiden ulkopuolella sekä  mm. juhlapyhien aikaan. 

Mustalinja-mobiilivaihteeseen on saatavilla kaikki numeroinnit (gsm-, TLA- ja yritysnumerot)
Mustalinja-mobiilivaihteeseen on otettavissa käyttöön kaikki yrityksen nykyiset numeroinnit.
 
Käytössä voi olla gsm-, TLA- tai yritysnumerot. 
 
TLA-numerot ovat esimerkiksi 08- tai 09- alkuisia numeroita, yritysnumerot taas esimerkiksi 010- ta 020 -alkuisia, käyttäjälle maksullisia numeroita. 
Puheluiden nauhoitus

Puheluiden tallennuspalvelussa puhelut tallennetaan Musta-Pekka Oy:n palvelimelle, oletustallennusaika on 3kk.

Tallennuspalvelua käyttävän yrityksen pitää mainita puhelujen tallennuksesta niin, että soittaja on tietoinen tallennuksesta.

Tulossa lähiaikoina:
– Mustalinja-mobiilivaihteen käyttö verkkoselaimen kautta
– soittajan tunnistus (Android)
– reaaliaikainen raportointi puheluista Mustalinja-sovelluksesta
– ohisoiton tunnistus
– soitetun puhelun yhdistäminen
– tehtävän hallinta ja muistiinpanot

Tulossa myöhemmin:
– soittajan tunnistus myös Applelle
– integraatiot esimerkiksi yrityksen CRM:ään
– Lomavastaajan ”whitelist”, = lomavastaajaan voi itse asettaa priority-listan. Listalla olevien kontaktien soitot yhdistyvät suoraan käyttäjälle, vaikka käyttäjällä olisi lomavastaaja käytössä

Kysy lisää!

 

ratkaisut@mustapekka.fi

tel. 08 4152 4000

Nahkatehtaankatu 2, 3 Krs.
90130 Oulu