Mikä on Mustalinjan yritysliittymä?
Mustalinjan yritysliittymä on ylivoimaisesti Suomen paras, täysin yrityksille suunniteltu yritysliittymä, joka aidosti mahdollistaa fiksumman arjen yritykseen.
Yritysliittymä + Mustalinjan puhelinvaihde = älyliittymä
Mustalinjan avulla ohjaat puhelut oikeille henkilöille, näet kuka asiakkaista on jo palveltu, hallitset soitonsiirrot, asetat lomavastaajan ja laitat yrityksen asiakaspalvelun sujumaan teidän tahtiinne. Lisäksi näet kaiken puheluliikenteen yhdessä reaaliaikaisessa näkymässä.
Laita yrityksesi arki järjestykseen ja paranna asiakaspalvelua tuntuvasti!
Eikö nykyinen yritysliittymä vastaa tarpeisiinne?
Oletko kyllästynyt kuuntelemaan asiakaspalvelun jonotusmusiikkia? Eikö lomavastaaja toimi?
Et ole yksin! Perinteisiä yritysliittymiä ei ole rakennettu ratkaisemaan yritysten ongelmia ja mahdollistamaan toimiva arki yrityksissä. Yritysliittymä tarkoittaakin usein vain SIM-korttia ilman suurempia palveluita.
Lopeta jonottaminen operaattorin aspaan – vaihda Mustalinjan yritysliittymään
Perinteisillä operaattoreilla yritysasiakkaat ovat saman palvelun piirissä kuin kuluttaja-asiakkaatkin. Henkilökohtaista palvelua on vaikea saada ja päivä kuluu puhelimessa PUK-koodia jonottaessa.
Kannattaako tyytyä välttävään? Haluaisitko saada kilpailuetua paremmilla työvälineillä ja toimivalla arjella?
Onko sinulla varaa antaa kilpailijoille etumatkaa?
Mitä Mustalinjan yritysliittymä maksaa? – Laske hinta Mustalinjalle
Mustalinjan ominaisuudet
Puhelinvaihde
Mustalinjan älykäs ja monipuolinen mobiilivaihde mahdollistaa tehokkaamman ja paremman asiakaspalvelun.
Soittajantunnistus
Soittajantunnistus-palvelulla rikastat puhelimessa tapahtuvaa asiakaspalvelutapahtumaa ja tuotat paremman kokemuksen soittajalle.
Takaisinsoitto
Takaisinsoitto -palvelulla huomioit jokaisen soittajan – jopa heidät, joiden puheluun et heti ehdi vastaamaan. Takaisinsoitto parantaa yrityksesi asiakaspalvelua ja -kokemusta.
Integraatiot
Integraatioiden perusajatus on toiminnan tehostamisessa. Kun järjestelmiä integroidaan yhteen, vähenee manuaalisen työn tarve. Myös virheet vähenevät, koska tiedot synkronoidaan automaattisesti.
CRM-integraatio
Jääkö osa laskutuksesta tekemättä, koska puhelut kirjataan käsin tai unohdetaan kokonaan kirjata? Hyödynnättekö CRM-järjestelmää 100%:sti? Olisiko aika alkaa hyödyntää nykyteknologian koko potentiaali?
Raportointi
Lopeta mutuilu! Mustalinjan kattava ja reaaliaikainen raportointi antaa työkaluja johtamiseen. Näet aina, mitä, milloin ja kuka tekee. Saat käteesi avaimet palvelunne kehittämiseen.
Puhelun äänittäminen
Kuinka kehittää puhelinpalvelun laatua? Suunnitelmallinen puhelun äänittäminen antaa dataa, miten puhelinpalvelutilanteet toimivat.
Koputuspalvelu
Toimiva koputuspalvelu parantaa yrityksesi asiakaspalvelua ja -kokemusta, kun asiakas palvellaan kiireessäkin.
Lomavastaaja
Soiko puhelin lomallakin? Lomavastaaja pitää asiakkaat tyytyväisenä myös lomallasi ja ohjaa asiakkaat oikeaan osoitteeseen.
Mustalinjan yritysliittymä – Ylivoimaisesti Suomen parasta palvelua yrityksille
Moontalkille yrityksenne on prioriteetti ykkönen, sillä palvelumme on tehty vain ja ainoastaan yrityksiä varten.
Mustalinja on ensimmäinen yritysliittymä, joka aidosti mahdollistaa fiksumman arjen yrityksiin.
Mustalinjan älykkäässä yritysliittymässä on mobiilivaihde
Älykäs yritysliittymä sisältää mobiilivaihteen, jolla ohjaat puhelut oikeille henkilöille, näet kuka asiakkaista on jo palveltu, hallitset soitonsiirrot, asetat lomavastaajan ja laitat yrityksen asiakaspalvelun sujumaan teidän tahtiinne – kuin tanssi!
Katso puheluliikenteen tilanne yhdellä silmäyksellä
Mustalinjan yritysliittymässä näet myös kaiken yrityksenne puheluliikenteen samalla kertaa yhdessä reaaliaikaisessa näkymässä. Näin kokonaiskuva on koko ajan saatavillasi.
Nopea ja helppo käyttöönotto
Lisäksi Mustalinjan yritysliittymän käyttöönotto on helppoa ja nopeaa – räätälöimme jokaiselle asiakkaallemme koulutuksen juuri teidän tarpeisiinne.
Laske hinta Mustalinjalle
Yritysliittymä kuntoon
jopa tunnissa
Jo tuhannet yritykset käyttävät Mustalinjan yritysliittymää ja mobiilivaihdetta sen helppouden takia. Olemmekin hioneet käyttöönoton niin sujuvaksi, että se onnistuu tarvittaessa tunneissa ja vaatii käytännössä vain Mustalinja-sovelluksen asentamisen puhelimeen.
Ymmärrämme että jokaisen yrityksen tilanne ja tarpeet ovat erilaiset, minkä vuoksi keskustelemme mielellämme tilanteestanne ja räätälöimme palvelun juuri teidän tarpeisiin.
Kokemuksia Mustalinjan yritysliittymästä
“Entinen vastaavan tyyppinen järjestelmä oli erittäin hankala hallinnoida. Nyt voimme tehdä nopeita muutoksia, kun tarvitsee muuttaa vaikka jonoja tai rinkejä. Se on parantanut myös meidän asiakaspalvelua.”
Joakim Forss
K-Rauta, Kokkola
Parhaassa seurassa -
Mustalinjan yritysliittymää käyttävät jo
Lataa lisätietoa Mustalinjan yritysliittymästä
Jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella niin pääset lataamaan Mustalinja – pintaa syvemmältä -tietopaketin.
Oppaassa raapaistaan mm. seuraavia asioita:
- Mustalinjan ominaisuudet
- käyttöliittymä
- hankintaprosessi
- teknistä tietoa
Pyydä lisätietoa
Usein kysyttyä – Mustalinjan yritysliittymä
Mitä tarvitsen Mustalinja-mobiilivaihteen käyttöä varten?
Mustalinja-mobiilivaihteen käyttöä varten tarvitaan periaatteessa vain puhelin ja toimiva sim-kortti. Kaikki yrityksen liittymät voidaan liittää Mustalinja-mobiilivaihteen toimintaan ja näin ohjata yritykseen saapuvia puheluja niihin toivotulla tavalla, esimerkiksi aukioloaikojen mukaan.
Mustalinja-mobiilivaihteessa on paljon erilaisia toiminnallisuuksia ja ne kaikki saadaan jokaisen käyttäjän käyttöön Mustalinja-sovelluksella. Sovellusta varten käytössä pitää olla Android- tai iOS -älypuhelin.
Mustalinja-sovelluksella käyttäjä voi hallita omaa läsnäolotilaa sekä liittyä tai poistua yrityksen eri soittojonoihin. Lisäksi sovelluksen avulla käyttäjä voi nähdä reaaliaikaisesti yrityksen puhelulokin, kaikki vastatut ja vastaamattomat puhelut sekä ohisoitot. Sovelluksesta saa myös reaaliaikaista raportointia yrityksen puhelinliikenteestä.
Mustalinja-sovelluksen lataamista varten tarvitaan tunnukset joko Googlen Play-kauppaan (Android) tai App-storeen (iOS).
Hankin uuden puhelimen, miten saan Mustalinja-sovelluksen toimimaan siinä?
Mikäli käyttäjä vaihtaa puhelinta, niin hänen tarvitsee ainoastaan ladata Mustalinja-sovellus omasta sovelluskaupasta ja kirjautua sen jälkeen uudestaan sisään Mustalinja-sovellukseen omalla puhelinnumerollaan.
Haluan soittaa asiakkaalle yrityksen numerolla enkä omalla gsm-numerolla. Kuinka toimin?
Mustalinja-sovelluksen avulla voit aina valita puhelinnumeron joka näkyy soittaessa vastaanottajalle. Ulospäin näkyvän numeron valinta tehdään Mustalinja-sovelluksen asetuksissa.
Mikäli yrityksessä käytetään aina soittaessa tiettyä numeroa, esim. 09- tai 010-aikuista numeroa, niin ulospäin näkyvä numero voidaan asettaa vakiona kaikille käyttäjille.
Esimerkki:
Hotelli Höyhen on Mustalinja-asiakas ja heillä on kaksi yritysnumeroa, joihin asiakkaat soittavat. Toinen numero on vastaanoton, toinen myyntipalvelun.
Minna on hotellin työntekijä ja hän työskentelee vastaanotossa ja myyntipalvelussa. Työpisteen mukaan, Minna voi valita Mustalinja-sovelluksen asetuksista kummalla numerolla hän milloinkin soittaa asiakkaille. Tällöin Minna soittaa asiakkaille samalla numerolla, mihin asiakkaat ovat alunperin soittaneet ja samalla vahvistetaan yrityksen markkinoinnissa käyttämiä yhteystietoja.
Voinko yhdistää minulle saapuvan puhelun?
Voit. Mikäli käytössäsi on Mustalinja-liittymä eli puhelimessasi on MustalinjaSIM-kortti, niin voit yhdistää myös omaan gsm-numeroosi saapuvan puhelun.
Mikäli käytössäsi on toisen operaattorin liittymä, niin voit yhdistää yritysnumeroon tai TLA-numeroon (esimerkiksi 08- tai 09-alkuiset puhelinumerot) saapuvat puhelut.
Voinko yhdistää soittamani puhelun?
Kyllä. Mikäli käytössäsi on Mustalinja-liittymä eli puhelimessasi on MustalinjaSIM-kortti, niin voit yhdistää myös soittamasi puhelun.
Asiakas on soittanut yritykseemme, mutta emme ehtineet vastaamaan soittoon. Kuitenkin puhelulokissa näkyy merkintä X, vaikka emme vielä ehtineet soittaa takaisin. Mitä tämä merkintä tarkoittaa?
Mikäli Mustalinja-sovelluksen puhelulokissa vastaamattoman puhelun kohdalla on merkintä X, kyseessä on ns. ohisoitto. Tällöin asiakas on ensin soittanut yrityksen yleiseen numeroon, esimerkiksi huolto tai myynti, saamatta vastausta. Tämän jälkeen asiakas on soittanut suoraan jollekin yrityksen henkilökunnasta, ja puheluun on silloin päästy vastaamaan. Tällöin Mustalinjan -puhelulokiin ilmestyy merkiksi X, jolloin tiedetään, että asiakkaan soittoon on jo reagoitu yrityksessä eikä siihen tarvitse soittaa uudelleen.
Esimerkki:
Autoliike Uusi Kaara Oy on Mustalinja-asiakas. Yrityksellä on käytössään myymälän numero 08 444 555, johon asiakkaat soittavat. Jokaisella myyjällä on myös oma 08 -alkuinen numero, jonka voi halutessaan antaa asiakkaalle.
Pekka Piili on ollut jo pitkään Uusi Kaara Oy:n asiakas. Nyt Pekka haluaisi vaihtaa autoa ja soittaa heti autokuumeen herättyä Uusi Kaara Oy:n myymälän numeroon. Juuri sillä hetkellä kaikki myyjät ovat varattuina eikä kukaan pääse vastaamaan Pekan soittoon. Pekka kuitenkin muistaa, että sai edellisen auton oston yhteydessä erään myyjän suoran numeron ja soittaakin siihen, vaikka muistelee, että kyseinen myyjä jäi eläkkeelle jokin aika sitten. Pekan puheluun vastaa nyt myyjä-Mikko, joka on uusimpia Uusi Kaara Oy:n myyjiä. Mustalinjan ansiosta myyjän numero on edelleen käytössä, vaikka nykyään siihen vastaava myyjä on uusi talossa. Lisäksi kaikki myyjät näkevät Mustalinja-sovelluksesta, että Pekka hoitaa autokuumettaan jo Mikon kanssa, eikä hänelle tarvitse soittaa enää uudestaan takaisin.
Mustalinja-sovelluksessa on Tila-valikko, josta voi valita erilaisia tiloja esimerkiksi lounas tai varattu. Mitä näillä on eroa ja kannattaako tilavalintoja edes tehdä?
Läsnäolotila kannattaa aina valita tilanteen mukaan oikeaksi. Näin Mustalinja-mobiilivaihde toimii todellisten resurssien mukaan ja ohjaa puhelut oikeille henkilöille, oikeaan aikaan. Käyttäjä pystyy myös itse esimerkiksi keskittymään tärkeään kokoukseen tai lomailemaan rauhassa, kun puhelut ohjautuvat toiselle henkilölle ilman, että puhelin edes pirisee.
Lisäksi tila-valikon valinnat näkyvät koko organisaatiolle Mustalinja-sovelluksen kontaktit-valikossa. Näin voidaan nähdä työkaverin reaaliaikainen tilanne – onko hän vapaa, kokouksessa tai lomalla. MustalinjaSIM-kortilla näet myös kaikissa päätelaitteissa, mikäli henkilö on puhelimessa. Tämä voi olla hyödyksi esimerkiksi puhelua yhdistäessä tai päivystys-tehtävissä tai silloin, kun halutaan nähdä, että asiakkaiden soittoihin on vastaamassa riittävä määrä henkilökuntaa (soittojonojen resurssointi).
Läsnäolotilan valinnassa voi käyttää joko valmiiksi määriteltyjä tiloja tai Oma tila -valikkoa. Voit itse määritellä oman tilasi ja sen keston. Läsnäolotilat hallitsevat käyttäjäkohtaisesti vaihteeseen rakennettuja toimintoja. Tällaisia toimintoja ovat esimerkiksi lomatiedote tai puhelun automaattinen ohjaus tuuraavalle henkilölle tai toimipisteeseen.
Minulla on Mustalinja-SIM-kortti. Paljonko puhelimeni käyttö maksaa ulkomailla (roaming)?
Mustalinja-SIM-kortit toimivat joko Elisan, DNA:n tai Telian verkossa. Jos et tiedä, missä verkossa korttisi on, kysy yrityksesi puhelinvastaavalta.
Katso tästä roaminghinnat:
Roaming-hinnat Elisan verkossa »
Roaming-hinnat DNA:n verkossa »
Roaming-hinnat Telian verkossa »
Minulla ei toimi Soittajan tunnistus -toiminto, mikä neuvoksi?
Soittajan tunnistus on maksullinen ominaisuus 1.1.2020 alkaen ja sen käyttö vaatii MustalinjaSIM-kortin.
Mikäli soittajan tunnistus -atoiminto ei toimi, kannattaa tarkistaa seuraavat puhelimen asetukset:
a) Kun käyttäjä avaa Mustalinja -sovelluksen ensimmäistä kertaa, Mustalinjan näytöllä näkyy kysymys: ”Saako Mustalinja soittaa ja hallinnoida puheluja?”
Mustalinja-sovelluksen toiminta edellyttää toiminnon sallimista.
b) Jos sovellus on jo asennettu, tarkista sen asetukset:
iPhone
1. Avaa puhelimen asetukset
2. Valitse Puhelin -valikko
3. Seuraavaksi valitse puheluiden esto ja tunnistaminen
4. Salli, että Mustalinja saa tunnistaa puhelut
Android
Android -puhelimista pitää käydä seuraavat asetukset läpi:
1. Mustalinja-sovelluksen alkunäytöllä, vasemmassa yläkulmassa, sijaitsee hammasratas-ikoni, josta siirrytään Asetukset-valikkoon.
2. Valitse kohta ”Tarkista oikeudet”Avautuvasta näkymästä voi tarkistaa, että Mustalinja -sovelluksella on seuraavat oikeudet:
– Mustalinja saa hallinnoida puheluja, soitonsiirtoja ja näyttää numerohaun tuloksia
– Mustalinja saa lukea ja lähettää osoitekirjaan tallennettuja yhteystietoja palvelimelle
– Mustalinja-sovelluksella on oikeus olla näytöllä päällimmäisenä
Tarvittavat oikeudet Mustalinja -sovellukselle pääsee antamaan ko. kohdan yhteydessä olevasta vihreästä painikkeesta.
Lisäksi kannattaa poistaa akun virrankulutuksen optimointi Mustalinja-sovellukselta. Pääset muuttamaan asetusta ko. kohdan yhteydessä olevasta vihreästä painikkeesta
c) Fonecta Caller -sovellus:
Mustalinja-sovellus ei tue yhteiskäyttöä Fonecta Caller -sovelluksen kanssa
d) Lisäksi kannattaa poistaa akun virrankulutuksen optimointi Mustalinja-sovellukselta. Pääset muuttamaan asetusta ko. kohdan yhteydessä olevasta vihreästä painikkeesta.
Mikäli Soittajan tunnistus -toiminto ei näistä huolimatta toimi, kannattaa olla yhteydessä Mustalinja -asiakaspalveluumme. Yhteystiedot löydät täältä ›› Mustalinja-asiakaspalvelumme auttaa kaikissa Soittajan tunnistus -toimintoon sekä muissa Mustalinja-palveluun liittyvissä asioissa arkisin klo 8.00 – 16.00.
Mustalinjan iOS päivittyy lähiaikoina toiminnallisuus, joka mahdollistaa sekä puhelujonon tunnistamisen että soittajan tunnistuksen. Tämä toiminnallisuus on jo osittain käytössä Android -puhelimissa.
Meillä on käytössä Mustalinja-tallennuspalvelu. Pitääkö meidän informoida siitä asiakasta?
Mikäli yritys kerää henkilötietoja, tulee siitä informoida asiakasta. Ohessa tietosuojavaltuutetun kannanotto, joka koskee mm. puhelujen nauhoittamista:
“Henkilötietojen keräämisestä (mm. nauhoittamisesta) on aina informoitava keskustelukumppania. Tapa jää rekisterinpitäjän harkintaan. Tietojen keräämisestä voidaan kertoa joko puhelun alussa tai jo aiemmin esimerkiksi sopimuksessa, johon asiakassuhde perustuu. Pelkkä maininta verkkosivuilla ei riitä, koska tieto ei näin välttämättä tavoita kaikkia.”
https://tietosuoja.fi/usein-kysyttya-puhelut
Mitä tarkoittaa Mustalinjan Admin -käyttäjäprofiili?
Mustalinja-palvelu on kehitetty niin, että jokainen käyttäjä voi hallinnoida omalta osaltaan mobiilivaihdeteen toiminnallisuuksia sovelluksen tai selainversion kautta. Käyttäjät voivat päivittää läsnäolotilan, liittyä tai poistua jonoista, asettaa lomavastaajan sekä tarkastella raportiikkaa omista puheluista.
Mustalinja -palvelussa on lisäksi saatavilla raportoinnin ja jononhallinnan Admin -käyttäjäprofiilit. Admin -käyttäjäprofiililla on mahdollista mm. tarkastella koko organisaatiosta tarkempaa puheluraportiikkaa tai manuaalisesti muuttaa jonoissa olevien käyttäjien jonotilaa (aktiivinen/passiivinen).
Admin -käyttäjäprofiilit voidaan lisätä käyttäjälle Mustalinja-asiakaspalvelusta. Käyttäjälle voidaan lisätä joko raportoinnin- tai jonohallinnan Admin, tai molemmat Admin -käyttäjäprofiilit.
Admin -käyttäjäprofiilien lisäyspyynnöt voi laittaa sähköpostitse Mustalinja-asiakaspalveluun. Lisäyspyyntöä varten pitää ilmoittaa:
-Yrityksen
-Käyttäjän nimi
-Käyttäjän puhelinnumero
-Mikä tai mitkä Admin -käyttäjäprofiilit käyttäjälle lisätään